Çizime Başlangıç ❤️

Merhaba :)

Çizime başlamak isteyen,çizimle ilgilenenler için önerilerde bulunmak istiyorum. Biraz uzun olacak ama.

Ben hep resim yapan biriydim ilkokulda ve ortaokulda. Fakat liseye geçtiğim yıldan itibaren çizime ara vermiştim. Yani 4-5 yıl nerdeyse hiç resim yapmamıştım. Kendime güvenim gitmişti.

Liseye girmekte sorun yaşamıştım,çünkü yurt dışında doğmuştum. Belgelerimde eksik vardı,ordan oraya koşturuyorduk. Güzel Sanatlar Lisesi'ni çok istiyordum o zamanlar ve belgelerimde eksik çıktığı için başvurulara,lisenin yetenek sınavlarına geç kalmıştım. Belgeleri getirtmekle uğraşırken okullar açılalı bir ay olmuştu bile.

Milli Eğitim Bakanlığı'nda ailem ile belgeleri hazırlarken yanımda çizimlerim de vardı. Ben çantamda mutlaka çizim defterimi ve birkaç kalemi taşırım. Ama o gün güzel sanatlar için de soracağımız için diğer çizimlerimi de almıştım. Orada bulunan bir yetkili çizimlerimi özensizce aldı eline,evirdi çevirdi. Ofladı pufladı ve beni baştan aşağıya süzdü. Çizimlerimi fırlatır gibi hızlıca uzatıp bakışlarını karşısındaki bilgisayarın ekranına çevirerek '' Böyle çizen binlerce çocuk var,üstün bir yetenek göremiyorum ben burda. Ayrıca belli sayıda öğrenci alıyoruz,okullar başlayalı bir ay olmuş,sınıflarımız dolu'' dedi.

O gün normal liseye kaydımı yaptırabildik...
Ailem benim çizimi hobi olarak yapmamı ve  bana uyan bir meslek edinmemi istiyordu. Zor da olsa babacığımı ikna etmiştim Güzel Sanatlar Lisesi için. Fakat hem yetenek sınavlarını kaçırmıştım,hem de lisede sınıflar dolmuştu ve moralim yerlerdeydi. O günden sonra aktif şekilde çizim yapmayı bıraktım. Canım sıkılınca,lisede resim dersinde kendimi mutlu etmeye çalışıyordum. Özellikle ortaokuldaki gibi babama bana çizim malzemeleri almasını istemiyordum. Bütün hevesim kaçmıştı,kendime güvenim de kalmamıştı.

Anime seyreden,Manga okuyan biriydim fakat onları da bırakmıştım. Özel hayatımda sorunlar yaşıyordum,ailem boşanmıştı.
Fakat zaman geçtikçe,alıştıkça,kendimi daha iyi hissetmeye başlayınca Koray'ın da beni desteklemesiyle, çizimlere tekrar başladım. Çekinerek,yaptığım çizimi Instagram hesabımda paylaştım. Normal paylaştığım fotoğraflardan daha fazla beğeni aldı ve özelden birkaç mesaj aldım. Bu beni çok mutlu etti.

Ve yavaş yavaş özgüvenim geri geldi. Çizimlerimi aktif olarak 2015'in yazında paylaşmaya başladım. Benim gibi çizim yapanlarla takipleşmeye başladık. Çizdikçe kendimde hem çizimde bir gelişme hem de özgüvenimde bir gelişme fark ettim :)

Yanımda taşıyabileceğim küçük bir resim defteri ve boyama kalemleri aldım. Yazın Faber Castell markasını kullanmaya başladım. Renkli kalemlerle ve umut dolu çizimlerle kendimi daha mutlu hissetmeye başladım.

Şimdi ben de size benim gibi başlangıçta kullandığım,basit çizimler yaparken işinize yarayacak,temel birkaç çizim malzemesi hakkında bilgi vermek istiyorum. Bu konuda çok soru alıyorum. Bir yerden başlamak gerekiyor ama nasıl? İşte size baya detaylı öneriler :)

Başlangıç için bence kuruboya kullanmak daha iyi. Çünkü suluboya ve guaj boya biraz zor. En azından ben o kadar tecrubeli değilim,kendime göre söylüyorum.

Hazır kendime göre söylüyorum derken,ben profesyonel değilim,amatörüm. Ve kendimce bildiklerimi yazıyorum. Bu işin eğitimini almış,profesyonel olanların tavsiyelerine de açığım :) Yazarsanız da çok mutlu olurum.

Yazın ilk Faber Castell markasını denemek istedim. İlk olarak aşağıdaki boyaları aldım :


Silindir kutuyu almıştım. 36 renk boyasının olması hoşuma gitmişti. Renk çeşitliliği çok işime yarayacak diye düşünmüştüm. Ve en güzeli de çantama atıp her yere 36 tane kalemi götürebiliyordum. Fakat kullandıkça renklerinin soluk olmasından rahatsız olmaya başladım. Bu kutu çizimlerde büyük alanları,çizimin arka fonunu boyarken kullanırken çok işime yaradı. Aldığıma pek pişman değilim. Evimin yakınındaki kırtasiyeden almıştım. Fiyatı da 37tl 'ydi.


Daha canlı renklerin olmasını isteyince diğer kutuları merak ettim. Okuldayken de Faber Castell markasını kullanmıştım ve kalemlerin renginin canlılığı beni mutlu ediyordu. Bütün kutular bu silindir kutu gibi sönük olamaz diye düşünüp D&R'dan soldaki kutuyu aldım. Renklerin canlılığı bu sefer gayet iyiydi.. Bu kutu 24 renkli fakat D&R'da 36'lı kutusu da var. Ben alışveriş yaptığımda sitede 36'lı kutu yoktu. Mutlaka 24'lü kutuyu almak istiyorsanız mağazasında bulunuyor,fiyatı da 37-38tl civarındaydı. 36 renkli kutu ise D&R sitesinde :

Yukarda belirttiğim bu iki kutuyu alabilirsiniz. Silindir kutuyu büyük ve geniş alanları,arka fonu boyamak için alabilirsiniz. Bu konuda çok işe yarıyor. Diğer,üstünde şovalye olan kutu ise çizimleri boyamada canlı renk sağlıyor. Rengin kalitesinden çok memnunum.


Kuru boya için Canson resim defterini kullanabilirsiniz. Dokulu tarafını kuruboyada rahatsız edici bulursanız,dokusuz tarafını kullanabilirsiniz. D&R'da :


Gelelim çizim için kullandığım kalemlere. Çizimi önce kurşun kalem ile çiziyorum ben. Sonra çizim kalemiyle üstünden geçiyorum. Kuruduğundan emin olduktan sonra kurşun kalemin alttaki taslağı siliyorum. Böylece çizim ortaya çıkmış oluyor.Bu aşamaları daha sonra detaylarıyla yazacağım :)
Bu aşamaları yaparken aşağıdaki ürünleri kullanıyorum:


Kurşun kalem veya uçlu kalem kullanabilirsiniz,hangisiyle rahat çizebiliyorsanız onu kullanın. Ben bazen uçlu kalem ile çiziyorum,bazen de kurşun kalem kullanıyorum. 
Kurşun kalem ile çizilmiş taslağın üstünden keçeli,ince uçlu siyah kalem de ya siyah Stabilo veya Faber Castell Pitt S kalemini kullanıyorum. XS'i de almak istiyorum,baya ince uçlu,onu da alabilirsiniz. Aşağıdaki kalem C,ben size XS veya S yazanı tavsiye ederim. D&R'da fiyatı :



Başlangıç için bu malzemelerin yeteceğini düşünüyorum :)
Özellikle marka olarak belirteceğim silgi ve kalem açacağı yok,o yüzden belirtmiyorum.

Biraz tembel bir insanım ve genellikle internet sitelerinden alışveriş yapmayı tercih ediyorum. Bu yüzden internet sitesindeki fiyatları yazdım :) 60TL ve üzeri alışverişlerde kargo bedava D&R sitesinde. Şöyle ''kargo bedava'' yazısını görünce benim alışveriş yapasım geliyor :D Çoğu kez D&R'dan alışveriş yapıyorum bu yüzden. Fakat son günlerde Anka Sanat'ı gördüm ve ilerleyen zamanda oradan da alışveriş yapmayı düşünüyorum.

Biraz uzun bir yazı oldu ama her detayıyla yazmak istedim.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere !

Mutlu günler !




Instagram: @pembeyazkedi








Yorumlar

  1. Çok açıklayıcı ve güzel bi yazı olmuş. Devamını bekliyoruz :) ^^

    YanıtlaSil
  2. Yeni yeni çizmeye başlayan biri olarak tam ihtiyacım olan konuyu ele almışsınız. Teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  3. :) Mutlu oldum. Hep yazmak istediğim konulardan biriydi.

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım çok güzel olmuş devam etmelisin 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stil Sende Kombin Yarışması (All Dergisi) ❤️

Günlük Tutma 👻