Beraber Çizelim ♥


                                      Bugün şirin bir çizim yapalım :)
Uzun zamandır aklımdaydı fakat aşama aşama çizip fotoğraflamak benim için bir ilk olacaktı. Son iki hafta benim için üzücü geçmişti ve moralim bozuktu. Anlatımda ve çizmede iyi olamayacağımı düşündüğüm için, ''yarın daha iyi olacağım,yarın yaparım'' diye diye doğum günüme bir gün kala laptopun başına oturdum :)


Gündüz pek çizim yapamıyorum. Hem işlerim oluyor,hem de nedense konsantre olamıyorum. O yüzden ben çizimi yaparken akşam fotoğrafları çekebildim.

Küçük bir çizim olabilir yine de bize gerekli birkaç malzeme var.

Resim defteri,kurşun kalem,silgi,çizim kalemi ve boyama kalemlerine ihtiyacımız var. Hangi marka kalemleri kullandığımı ayrıntılı şekilde diğer yazılarda belirttim. Nerelerden ve ne kadara aldığımı,merak edenler bakabilirler :)



Eğer sizin etrafınızda kentsel dönüşüm gibi bir etken yoksa :D ve yakınınızda düzgün kırtasiye varsa küçük resim defterlerini almanızı öneririm. Ben bulamadım. Bu yüzden de yaprağı koparıp 4'e böldüm. Küçük kağıtlardan birine çizeceğim.


İsterseniz kağıdın dokulu ön tarafını değil,dokusuz arka tarafını da kullanabilirsiniz. Kuruboyalarla boyarken arka tarafı kullanmak bence daha iyi. İlk çizime başlarken kurşun kalem ile çizeceğiz :)


Bir bulutçuk çizelim.


Üstünde böyle şişman bir solucan çizelim.


Yalnız kalmasın diye birkaç arkadaş daha çiziyorum. Birazdan kalabalıklaşacaklar :) Çizerken kalemi kağıda çok bastırmamaya dikkat edin. Yanlış çizerseniz,ya da yuvarlaklar size göre yamuk olursa sildiğinizde izleri kalıyor. Çizim boyandıktan sonra bile o izler belli olabiliyor.


Yeni yeni resim yapmaya başlayanlar veya daha tam resimde iyi olduğunu düşünmeyenler,çizim yaparken kalemi kağıda baya bastırıyor. Bu bazen istemsizce oluyor. Çünkü gördüğünüz resme odaklandığınız için kaleme uyguladığınız baskının farkında olamıyorsunuz. Nasıl olsa kurşun kalem ile çizdiğinizi ve silebileceğinizi sık sık kendinize hatırlatırsanız,bu konu yavaş yavaş sizin için kapanacaktır :)


Bulutumuza yağmur damlaları ekliyoruz. Bizim akıllı solucanlar yağmurdan korunmak için bulutun üstünde oturmayı akıl etmişler :)


Buluta ve üstündeki adamcıklara yüz ifadeleri çiziyoruz. İsterseniz hepsi gülsün,isterseniz biri gülsün biri kızsın. Nasıl isterseniz :)


Kurşun kalem ile çizdiğimiz resmin üzerinden çizim kalemiyle geçiyoruz.

Üstünden geçtikten sonra biraz bekliyoruz. O sırada Instagram'a bakın,Facebook'a bakın. Bir çay içip gelin. Odanızı havalandırın. Kuru olduğuna emin olun. Çünkü altta kalan kurşun kalemlerini silgiyle silmemiz gerekiyor.Üstünden geçerken mürekkep diğer tarafa bulaşırsa tüm çiziminiz çöp olur :)

Silgiyle altta görünen kalem izlerini siliyoruz.
Şimdi boyama zamanı.
Paylaştığım çizimlerimde en çok bu renkler nasıl bu kadar canlı oluyor diye yorumlar alıyorum. Birinci etken boyaların kalitesi. İkincisi ise,doğru gölgelendirme. Youtube'ta bir sürü gölgelendirme ile ilgili videolar izleyerek,deneyerek öğrenebilirsiniz. 

Yazarak anlatılacak bir konu değil ve ben de profesyonel değilim,bu yüzden anlatabildiğim kadar yazacağım :)


Boyayacağınız nesneyi önce açık renk boyayla boyayın. Sonra aklınızda şöyle bir düşünce olsun ''bu çizimde ışık hangi taraftan vuruyor?'' Benim çizimimde ışık tam karşıdan vuruyor. Hayali bir ışık vardır resimlerde hep. Işık pembelinin tam karşısında vurunca bir ton koyu renkteki kalemle sol kenarları boyadım.


Her rengin açığı ve bir ton koyusu ile gölge ve ışığı ayarlayarak boyarsanız,resim etkileyici görünür. Bu şekide her şeyi boyuyoruz :)



Ve arka fonu da açık mavi ile boyadıktan sonra resim bitmiş oluyor :)

Çok basit gibi görünüyor. 
Fakat yeni başlayanlar ve daha yolun başında olanlar için örnek vererek göstermek istedim. Çünkü nasıl yapılacak,nereden başlanacak sorusu insanı geriyor.

Bu şekilde paylaşımlara devam etmek istiyorum.
Mart ayında en azından iki yazı daha çizimle ilgili olacak.

Siz de eğer benimle birlikte çizmeye karar verirseniz,Instagram'dan (@pembeyazkedi) çizdiğiniz resmin fotoğrafını bana yollayabilirsiniz. 14 Mart'ta bu yazının sonunda Instagram isimlerinizle çizimlerinizi paylaşmak isterim :)

Mutlu günler ve kolay gelsin!


Instagram üzerinden çizip gönderen bu tatlı kızlara teşekkür ederim! (^.^)













Yorumlar

  1. Mükemmel :) hemen çizmeye calisip gonderecegimm ����

    YanıtlaSil
  2. Yeni yazıyı bekliyorum. Bende yapmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Yeni yazını dört gözle bekliyorum
    (aslında gözlük kullanıyorum ama 😂) seviliyorsun hemde çok 😘❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ay bir kere etkinliği düzenlemeye çalışacağım :)❤️

      Sil
  4. Bir sorum olucaktı :
    Boyadıktan sonra tekrar siyah kısımların üstünden geçiyor musun ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suluboya ile boyarsam geçiyorum,kuruboya ile çzince çok nadir. Eğer çok sönük duruyorsa üstünden geçiyorum :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çizime Başlangıç ❤️

Stil Sende Kombin Yarışması (All Dergisi) ❤️

Günlük Tutma 👻