Günlük Tutma 👻

                   
                                                                   Herkese merhaba!



13 yaşımdan beri günlük tutan biriyim :)
Yanımda konuşabileceğim insanlar da olsa yazmak istedim hep. Anılarımı biriktirmek için uğraştım. Geriye dönüp baktığımda o günki aklımla neler yazmışım,yanılmış mıyım diye okuyabilmek için. Belki hatalarımı görebilmek için,ne kadar geliştiğimi fark edebilmek için.

Mutlu olduğum zamanları okuyup tekrar mutlu olabilmek için. Mutsuz günlerimi okuyunca şimdiki halim için şükretmek,teşekkür etmek için :)


Genellikle bir çok kişi ajanda kullanıyor. Fakat ben çok fazla ajanda kullanmadım,en azından 2015 yılında kullanmadım.

Sayfaları çizdiklerimi kaldıracak kadar kalın bir defter bulup,onu günlük olarak kullanmayı tercih ediyorum çoğu kez.



Spiralli defterleri günlük olarak kullanmayı nedense çok seviyorum. Fakat ajanda olarak spiralli tercih eder miyim emin değilim :)





Sayfaları süslerken başlık atarken,sayfa kenarlarına küçük çizimler yaparken bu kalemleri kullanıyorum. Normalde Copic Marker gibi çizim yapmak için almıştım fakat zamanla günlüğümde kullanmak için daha ideal olduklarını fark ettim.





Lyra marka kalemlerini eskiden daha çok kullanıyordum. 


Bir ucu keçeli kalem gibi. Bu taraftaki uçla çizim yapabilirsiniz,hem de yazabilirsiniz.


Bu tarafı da fırça uçlu. Bu kalemlerle,fırça uçlu taraflarıyla renkleri birbiriyle karıştırarak çok canlı çizimler yapılabiliyor. Ne kadar boyarsanız boyayın ben 3-4 ay kullandım bir paketini. Fakat çok fazla renkli çizimler yapıyorum. Ve neredeyse her gün çizim yapıyorum. Bu yüzden kalemleri çizimde kullanamıyorum. Lyra Aqua Brush Duo kalemler (12 adet) 43-45Tl


Başka alternatif öneri isterseniz,Stabilo kullanabilirsiniz. D&R' da fiyatları şöyle:


ya da Faber Castell'in son zamanlarda ünlü olan keçeli kalemlerini de kullanabilirsiniz,süslemek için:



(D&R'dan hep fiyat örneği veriyorum,çünkü genellikle oradan alışveriş yapıyorum)

Defterin kenarlarını basit motiflerle süsleyebilirsiniz. Fikir olması için aklıma ilk gelen süslemeyi yaptım :) 


Süslediğinizde sayfalar bu kadar güzel görünüyor. Mart ayı benim koca yıl içinde en sevdiğim aylardan biri. Çünkü doğum günüm,Koray'ın doğum günü (nişanlım) Mart ayında.

İlkbaharda dünya tekrar yenileniyor,ağaçlarda çiçekler açıyor. Yeşilleniyor her yer. Ne kadar da romantik öyle değil mi? :)




İlk zamanlarda neredeyse her gün yazıyordum. Günlük tutmak bu demek sanıyordum. Fakat zamanla günlük tutmanın kurallara bağlı olmadığını düşündüm.



Kendi kurallarımı oluşturdum.




O günü anlatan güzel şiirleri yazdım :)


İnternette  karşılaştığım motive edici sözleri yazıp yapıştırdım. 

O gün o yazıyla karşılaşıp okuyup geçiyorsunuz fakat günlüğünüze yazınca tekrar okuduğunuzda orada kalıyor.




 Bazen moraliniz bozuk olduğunda ya da sıkıldığınızda sayfaları açıp okuduğunuzda çok iyi geliyor :)


Karşınızda sadece sizi dinleyen biri varmış gibi,içinizden geldiği gibi yazın.


1 Nisan,ayın başlangıcı için dergilerden birinde gördüğüm bu fotoğrafı yapıştırmıştım.


Dergide beğendiğiniz bazı detayları kesip yapıştırabilirsiniz. Ya da ilerde almayı planladığınız şeyler de olabilir. Mesela gazetelerin reklam sayfalarında,almayı çok istediğiniz telefon,tablet,kozmetik eşya vb. kesip sayfanıza yapıştırabilirsiniz. Yanına da ''İnşallah bir gün benim de olacak'' yazarsınız. Bu insana mutluluk ta veriyor -ki enerji meselesi.
Daha önce böyle birşey yapmıştım ve 3-4 ay sonra istediğim ve yapıştırdığım şeye kavuşmuştum. Hem de hiç beklemediğim şekilde. Bu başıma birkaç kez geldi :) Ne kadar inanırsanız,ne kadar çok çabalayıp çalışırsanız o kadar çabuk hedeflerinize ulaşırsınız :)

 Koray'ın bana getirdiği küçük çiçeği kurutmuştum sayfaların arasında,bu şekilde :)


Sizin için önemli ve güzel anılar olduğunu düşündüğünüz güne ait fotoğrafları kırtasiyeden renkli çıktı olarak alıp defterinize yapıştırabilirsiniz. Hepimiz o kadar çok fotoğraf çekiyoruz ki,fotoğrafçıda hepsini bastırıp yapıştırmak biraz masraflı. Ben de fotoğrafları bir sayfaya 4 fotoğraf gelecek şekilde ayarlayıp evdeki printerdan renkli çıktı olarak çıkartmıştım :) 



Her yerde Cola'nın isimlere özel çıkardığı Cola'lar vardı,hatırlarsınız. Instagram'da çok görüyorduk. Koray'ın ismini bulduk ama  en kolay bulunan kendi ismimi bulamadım o zamanlar.Koray özel olarak marketlere bile bakmaya başladı,bana sürpriz yapmak istedi hep. Ama yok hiç bir yerde. İstanbul'da bulamadık :D Kadıköy'de,Bağdat Caddesi'nde,Erenköy'de...Babamla İzmit'te gezerken,alışverişteyken bile marketlerdeyiz,ben yine raflara bakıyorum. Ayşegül,Fatmanur,Hümeyra,Zeynep,Hakan,Koray,Mehmet... Seda yok.

Bir gün Koray,ben ve Koray'ın kuzeni Atilla beraber konuşuyoruz. Atilla  bakkala gitti,geldiğinde elindeki Cola'yı gösterip ''Seda Abla,bak senin adını buldum,ben de aldım'' dedi :) Çok mutlu oldum o gün! Ben de hikayesi  komik olduğu için hemen yapıştırdım defterime.


2015'in yazında ciddi anlamda Instagram'a bağlandım. Hem çizim yapmam için destek olanlar çoğalmıştı,çok şirin insanlar tanıdım. En çok hoşuma giden de kızların beni takip etmesi. Saçma sapan tiplerin çok çok nadir olması,zaten hemen engelliyorum. Negatif enerjiye hiç gerek yok :) Bu sayfa da o zamanlara ait. Instagram'ı ilk sevmeye başladığım dönemdi.


En sevdiğim fotoğraftı bu, fakat ben çıktısını aldıktan sonra silmişim. Geriye sadece böyle renkli fotokopisi kaldı. Bir de printerda çok renkli çıktı aldığım için o zamanlar tam da kartuşun bitmesine yakındı,bu yüzden canlı bir görüntü çıkmamıştı. Ama keşke silmeseydim,öyle sakarlıklarım da var (-.-)



Umarım günlük tutma konusunda yardımcı olabilmişimdir. ''Ne kadar da işsizsin ya'' diye  tepki almıştım bir kızdan :D Fakat bu işsizlik değil benim gözümde. Her gün oturup uğraşmıyorum. Haftasonları yazıyorum. akşamları yatmadan önce bazen hiç bir şey yazmayıp,süslemediğim sadece yazıp geçtiğim sayfaları süslüyorum. 

Bir nevi terapi gibi geliyor bana. Bazı insanlar anlamadıklarında ya da ilgi duymadıklarında,saygı duyup hoşgörülü davranmak yerine ''saçma'' diye damgalıyorlar. Bu tür insanların hayalgüçlerinden şüphe duyuyorum ve onlardan uzak duruyorum. Herkes birbirine saygı duysa hayat daha çekilir halde olurdu oysa ki.



Güzel dileklerle sonlandırayım yazıyı. Bu yazı baya uzun oldu,öyle sanıyorum. Sıkılmamanız için de bolca fotoğraf ile ayrıntı da paylaşayım dedim.
Umarım sıkılmamışsınızdır,zira çenem baya düşüktür.

Yeni yazıda görüşmek üzere!

Küçük bir not: Renkli bantları,stickerları İbeking.com'dan,D&R'dan ve Nezih'ten alabilirsiniz. Ben oralarda daha orjinal ve ilginç ürünler görmüştüm (^_^)



Instagram : @pembeyazkedi













Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Stil Sende Kombin Yarışması (All Dergisi) ❤️

Çizime Başlangıç ❤️

Yıldırım Kırtasiye 📓